Is het nu vertaft of verstaft?

Bijvoorbeeld: een kledingstuk is vertaft. Of is hij dan verstaft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
16.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken deze uitdrukking niet.Wat betekent het?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en wat betekent het dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ken hem ook niet ,,misschien als je veel gerookt hebt,en de rook zit in je kleding ,verpaft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eef, hihih, leuk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat het zo oud is dat de gaten er vanzelf invallen. Dus niet versleten van het dragen maar van het ligen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
liggen

Het beste antwoord

Eigenlijk kende ik het woord niet, maar ik kom het tegen als zijnde een woord uit de Drentse dialecten.
Het is verstaft, en het betekent vergaan of vermolmd.
Dus een kledingstuk dat verstaft is zou ik niet meer aantrekken als ik jou was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi, nee dat weet ik ;-) Ik weet alleen nooit welke van de twee de goede uitspraak is. Uit de buurt van Drente zou best nog wel eens kunnen trouwens.

Andere antwoorden (2)

Een kledingstuk kan verstaft zijn.