Heb je ook schelwoordenboeken in elke taal?

Natuurlijk zijn er wel 'gewone' woordenboeken in alle talen. Maar hoe zit dat met schelwoordenboeken?

Toegevoegd na 1 minuut:
('schelwoorden' moet natuurlijk 'scheldwoorden' zijn). ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.7K
zondag
11 jaar geleden
Goeie vraag. Zo'n woordenboek wil ik ook voor het Bulgaars, Macedonisch, Turks en Servisch. Want wat ik tegenwoordig aan commentaar bij de liedjes op YouTube voorbij zie komen behoeft een scheldwoordenboek. :-)

Het beste antwoord

http://www.voorbeginners.info/bargoens/alfabetisch-n-z.htm

Hiervoor is het 'bargoens' woordenboek in het leven geroepen. Kijk maar eens op de site hierboven!

Toegevoegd na 33 minuten:
Dit is hoofdzakelijk Nederlands vaak geënt op het Jiddisch.

Dhttp://www.dict.cc/?s=scheisse

Hier zie je dat er zowel als in het Duits als Engels/Amerikaans scheldwoorden lijsten rondzwerven en die zijn ook vast in boekvorm uitgebracht.

In elke taal/ cultuur bestaan scheldwoorden, omdat we tenslotte allemaal mensen zijn en niemand is zonder frustraties. Ik neem aan dat in de meeste talen wel zo'n boek of lijst te vinden is.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb er thuis 1 liggen. In het Nederlands overig, het heet: "Luilebol" staan hilarische scheldwoorden in:

Flesseneus
Gecondenseerde zeikstraal
Jan L*l en Janie K*t
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nee, die stond er niet in ;-)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik dacht altijd dat de bond tegen het vloeken wil dat we geen woorden gebruiken als: GVD en Jezus. Omdat het godslastering is.
In elke taal waarschijnlijk niet, maar ik heb een 'schimpfwörterbuch' duits thuis liggen:

"Deutsches Schimpfwörterbuch, oder Schimpfwörter der Deutschen"

(Schimpfwörter = scheldwoorden, Buch = boek)