Wen aquarium is voor waterdieren, vissen zeg maar.
En een terrarium is voor land-waterdieren, amfibieën, zoals hagedissen, kikkers, e.d.
Aqua = water
Terra = land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In een aquarium zit water, in een terrarium niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aquarium zonder water is een terrarium...

een terrarium met water is een aquarium...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
terrarium is zonder water,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aquarium is een glazen bak met zand water en plantjes en speelgoed, waar vissen in zwemmen. Een terrarium is een glazen bak met zand waar je reptielen en amfibieën in kwijt kunt.

Ik ging een keer op vakantie en toen we terug kwamen was ons aquarium in een terrarium verandert, alle visjes dood, dus hebben we maar een hagedis gekocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een aguarium zwemmen vissen dus deze zit vol met water, water plantjes.

In een terrarium zitten slangen, spinnen, kikkers, of hagedissen. En kan je boomstronkjes, mos, takken en een waterbad maken voor het benodigde. Ook kan je deze opbouwen met een laag en hooggedeelte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een aquarium zou watertechnisch gezien waterdicht moeten zijn ivm het water wat erin zit.
een terrarium hoeft niet waterdicht te zijn zolang de ruimte ertussen maar niet groter is als het dier wat erin zit :D.