Welke naamval heeft een team naam in het Duits?

Dit is mijn zin: 'Sebastian Vettel ist ein deutscher Formel-1 Pilot bei Red Bull Racing' maar is het nu bei of beim (bei dem)?

Toegevoegd na 59 seconden:
Natuurlijk is het das Team maar aangezien ik Team in dit geval weg laat twijfel ik toch.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.5K

Het beste antwoord

beim... in het Duits gebruik je altijd een lidwoord.

Toegevoegd na 53 seconden:
ook als je het over een specifiek persoon gaat, zeg je niet: Karl, sondern DER Karl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!

Andere antwoorden (1)

Het is de derde naamval omdat er 'bei' voor staat. Een woord uit het rijtje van.... aus, bei, mit, nach, zeit, von, zu waarna altijd de derde naamval komt

Toegevoegd na 2 minuten:
Aanvulling
Red Bull Racing is een teamnaam waarvoor geen naamval staat. Je kunt dus schrijven 'bei dem Team von Red Bul Racing....."