Wanneer gebruik je there en wanneer it bij Engels?

Ik ben via de computer aan het leren voor een proefwerk Engels. Het gaat over zinnen wat voor weer het wordt.

It will snow in Scotland.
It won't hail on Friday.
It will be bright.
It won't be cloudy.

en...

There will be (a) strong wind the day after tomorrow.
There won't be rain on Sunday.

Dan vragen ze bijvoorbeeld op de site:
Overmorgen wordt het mistig.

Ik antwoord: It will be mist the day after tomorrow.
Het antwoord is: There will be mist the day after tomorrow.

Wat is het verschil tussen there en will, en waar kun je het gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2.2K

Antwoorden (3)

It=Het
There=Er

Er zal morgen mist hangen boven het land.
Het zal morgen mistig zijn.

Het verschil tussen en there(er) en will(zal) is onmogelijk uit te leggen, en dat bedoel je denk ik ook niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
It will be mist the day after tomorrow. (Het zal mist zijn overmorgen)

Is compleet fout

It will be mistY the day after tomorrow. (Het zal mistIG zijn overmorgen)

Zou wel kunnen.

Je zegt anders namelijk

Enige tip die ik je kan geven is: probeer de worden eens letterlijk te vertalen, dan zie je gelijk wat je fout doet/hoe het zit.

Toegevoegd na 4 minuten:
(-Je zegt anders namelijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na "it" volg een werkwoord:
- (to) snow
- (to) hail
- (to) rain
- (to) be

Veel daarvan lijken op een zelfstandig naamwoord (rain, hail, snow). Dat maakt het misschien verwarrend.

Want na "there" volgen een werkwoord + "be" en een ZELFSTANDIG NAAMWOORD.

There will be (to be) RAIN (zelfst. nw)
There may be SNOW
There can be SNOW
There should have been SUNSHINE
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De present continuous gebruik je;
Als je wilt aangeven dat iets op het moment van spreken aan de gang is,
Als je wilt aangeven dat er iets in de toekomst gaat gebeuren ( volgens een vast plan)
Als je irritatie wilt aangeven.
De present continuous wordt gevormd door het onderwerp
(he, she enz)gevolgd door een vorm van 'to be' en het hele werkw. zonder 'to' met daarachter -ing.
Vormen van to be; am, are, is,
Dus; it is raining.

Als je praat over dingen die nog gaan gebeuren, over de toekomst, moet je af en toe het woordje 'will' gebruiken.
Will' gebruik je;
Als je spontaan besluit iets te doen,
Als je het hebt over plannen, intenties of afspraken. Of het echt gaat gebeuren, staat niet ter discussie.
Als je hoopt, gelooft of verwacht dat er iets gaat gebeuren
in de toekomst.
De zin wordt gevormd door het onderwerp gevolgd door 'will' met daarachter het hele werkwoord zonder to.
Vaak wordt het afgekort tot 'll.

Voobeelden;
De bel gaat, je springt op en zegt;"I'll open the door", Dat is een spontane reactie dus; 'will'.
Zij gaat morgen op vakantie. She'll be on holiday tomorrow
Toekomst dus 'll.
Ik hoop dat de trein op tijd komt; The train will be on time, I hope. Het woordje 'hope geeft aan dat er gehoopt wordt dat in de toekomst iets gebeurt.

De woorden 'rain, snow, mist' zijn echter niet alleen zelfstandige naamwoorden maar ook werkwoorden.
The rain= de regen, to rain=regenen.
In de vorm als bijvoeglijk naamwoord komt er dan - y achter; misty, rainy, stormy enz.
Het kgijgt dan zo de betekenis als; regenachtig, stormachtig enz.

It will be stormy weather=het zal stormachtig weer worden.

Toegevoegd na 13 minuten:
Bij het woord 'there' wordt de zelfstandige vorm van het woord gebruikt en niet het werkwoord.
There will be mist, ....rain.....storm etc. Er zal mist zijn of regen, storm enz. dit is dan het zelfst. naamw bijv.de mist'.
It will be misty, ....rainy....stormy betekend meer 'mistig regenachtig, stormachtig'.
amc