Hoe stel je een vraag als je die niet kan uitleggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Het beste antwoord

Stel de vraag, en in de antwoorden komt de uitleg vanzelf.
Als je vraag niet duidelijk genoeg is zullen antwoordgevers, of reactiegevers dit snel genoeg kenbaar maken. Soms met ideeën, die jou zo'n "Oja-gevoel" kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Kijk eerst naar wat je echt wilt weten.
Neem er de tijd voor een toch een goede uitleg proberen te maken.

Probeer gewoon zoveel mogelijk, en twijfel niet of mensen jou zullen gegrijpen schrijf het gewoon op.

Ook mag je mij een bericht sturen met je halve vraag , meschien kan ik je wel helpen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat stel je die niet... en wacht je tot je wel weet hoe je het kan uitleggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens, behalve met het woord "wachten". Ik zou juist met mezelf in discussie gaan over het onderwerp, en gaten schieten in de formulering van de vraag, totdat de essentie me duidelijk wordt. Er is dus (bij mij) activiteit nodig.
Wijze raad van mijn oma:
Als je het niet zeggen kan, zing het maar.

Heb je hier niets aan maar ja.....goed bedoelt.....:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pinkeltje doet al tijden niet anders. Toch zou ik het niet op prijs stellen als je een voorbeeld aan hem gaat nemen..

Bijvoorbeeld:
http://www.goeievraag.nl/vraag/zout-suiker-vergif-eet-kilo.30514

En natuurlijk zijn topvraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/auto-zaak-kop-gaat-auto.18508
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak er een puzzel van:
Geef de steekwoorden die bij je vraag horen en zet die onder elkaar en geef aan:
Dit zijn de steekwoorden,
Wat is de bijbehorende vraag?
Wie weet komen we er achter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen moeten gericht zijn op algemene kennisvermeerdering
of om advies vragen.

(grapje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel lang nadenken en je mag best een grote vraag schrijven hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer dan een voorbeeld te noemen. Stel de vraag zodat jij denkt dat anderen hem begrijpen. Als mensen het niet begrijpen vragen ze wel hoe je het bedoelt. Aan de hand van de gegeven antwoorden zie je vanzelf wel of mensen hem goed begrijpen of niet. En het is ook een kwestie van oefenen. Hoe vaker je vragen stelt des te beter je ze kunt formuleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze kan helaas niet gesteld worden wanneer je niet weet hoe je hem moet stellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een uitleg is niet altijd nodig.
Gewoon stellen.
Misschien kom je later aan een uitleg.
Dan kan je altijd je vraag bewerken..
Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je er wel een beeld of gevoel bij. Of misschien kun je het 'vertellen' met een bepaald muziekstuk, lied of een songtekst, een kleur, die het dichtst in de buurt komt.

Geef dan wel aan wat hier van toepassing is of betrekking op heeft, dan kunnen we daarop een antwoord geven.
Ben benieuwd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou voorstellen dat je het even uitlegt aan een een mooi blondje desnoods met een tekening. Dat blondje zal de vraag wel plaatsen op GV. Succes !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon proberen, er is vast wel iemand die de vraag wel begrijpt. Sommige mensen hebben aan een half woord genoeg.