Verleden tijd van 'verraden'. Is dat verraadde of verried?

Ik las opeens op nu.nl het werkwoord verried, wat is nu goed?

12 jaar geleden
in: Taal
16.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Powergen, ik hoop dat we je een 'bevredigend' antwoord hebben kunnen geven en dat je ook alle reacties goed gevolgd hebt want daar leer je ook van ...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie vraag! +

Het beste antwoord

Van Dale geeft aan dat verried de officiële verleden tijd is, maar dar verraadde ook mag als tweede keuze.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bovenstaande komt uit Woordenboek; online maakt geen onderscheid; zie bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is beide correct.

Toegevoegd na 10 minuten:
De Google Fight wordt gewonnen door "Verraadde":
http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=verraadde&word2=verried

Toegevoegd na 11 minuten:
Overigens zegt dat verder niets.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol googlefight had er nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel grappig maar inderdaad, dat is geen bewijs.