Wat is de betekenis van het woord plaskever?

In welke context word dit gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
Amadea
12 jaar geleden
Dat is een fantasiewoord. Misschien bedacht als koosnaampje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn weten : niet bestaand woord dat in geen enkele context voorkomt. Kan een 'familiewoord' zijn, inderdaad als koos- of scheldnaam.

Het beste antwoord

Ik heb eventjes de tijd genomen om dit woord op allerlei manieren op te zoeken.

Via internet (google, woordenboekonline.nl, vandale.nl etc.)
wordt er geen enkele betekenis van het woord gevonden.
In ALLE woordenboeken bij mij thuis, en een paar uit de bibliotheek, is NIKS te vinden over het woord plaskever.

mijn ouders weten het ook niet.... :)

hieruit concludeer ik, dat het woord "plaskever" geen ingeburgerd Nederlands woord is. Deze is niet opgenomen in de Nederlandse Taal, waardoor in ons land geen officieel woord.

Er is dus GEEN betekenis.
Wellicht is het een koosnaampje. een verzonnen woord.

Hoop je hiermee geholpen te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf had ik ook al het antwoord op allerlei manieren zitten opzoeken, maar niet gevonden.
Zelfs niet in het Limburgs Woordenboek.
In de omgeving waar ik vandaan kom (Zuid-Limburg) hoor ik het gebruik van dit woord vaker.
Dus ik had gehoopt dat iemand uit deze omgeving zou reageren met het verlossende antwoord.
Met dit gegeven antwoord kan ik nu ook even vrede mee hebben al vind ik de reactie van "Marleen" kort en krachtiger.
Omdat ik uit eigen ervaring weet dat het altijd tijd en moeite kost om een antwoord te geven en dit goed te formuleren sluit ik deze vraag en geef ik "Athene" als aanmoediging de punten voor het beste antwoord