als je zegt: "persoon" op 12 uur, bedoel je Dan recht vooruit voor jezelf, of voor degene waartegen je het hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Als je tegenover elkaar staat te praten moet degene die het tegen jou zegt JOUW 'klok' aanhouden. Dus in dat geval is een persoon op 12 uur een persoon die ACHTER de prater staat. Een persoon op 6 uur is een persoon die ACHTER jou staat en dus recht tegenover de prater.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je dat in geen gesprek tegen een ander zegt om die persoon daarmee op iemand te attenderen, dan is het natuurlijk de bedoeling dat je de klokstand noemt waarop de ander die figuur kan zien.

Toegevoegd na 16 minuten:
geen gesprek = een gesprek.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Geen gesprek" is "een gesprek"?
Amadea
12 jaar geleden
Och ja, niet gezien. Dank voor de correctie!