Weet iemand een site waar je leuke raadsels kan vinden? Ik ben voornamelijk op zoek naar raadsels waarbij je vragen moet stellen.

Bijvoorbeeld: Caesar en Cleopatra liggen in een plas water....Dit raadsel moet je dan oplossen d.m.v. het stellen van vragen. Weet iemand ook hoe zo'n raadsel heet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
14.4K

Het beste antwoord

Volgens mij bedoel je de 'stories'-spellen. Er zijn zes varianten:
-Black stories (raadsels met moord en zelfmoord)
-Black stories 2 (nog meer moorden)
-Black stories 3 (lijkt me duidelijk)
-Blue stories (raadsels over de zeven zeeën)
-Green stories (raadsels over de natuur)
-White stories (spookachtige raadsels)

Er wordt in deze spellen door de verteller een situatie beschreven en daarna moeten de spelers door middel van ja-nee-vragen raden wat er gebeurd is. Als ze het antwoord hebben, of er heel dichtbij zitten, of er gewoon niet uitkomen, kan de verteller het antwoord voorlezen.

Voorbeeld van Black Stories 1:
Een man zit met zijn armen gespreid, met zijn armen door het glas van de telefooncel heen. Doodgebloed. In de hoek van de telefooncel staat een vissenkom met een vis erin. Wat is hier gebeurd?

*Nu komen de vragen*

Antwoord: De man was wezen vissen, belde naar zijn vrouw vanuit de telefooncel en vertelde nét iets te enthousiast over hoe groot zijn vis was.

In de tweede bron staan nog een paar voorbeelden (al zijn er wel een aantal spelfouten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

http://www.rdzl.nl/rover_raadsel.html

Hier staan denk ik raadsels op die jij bedoeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn wel leuke raadsels, maar de vraagsteller bedoelt volgens mij iets anders.
Er staan er een paar op http://www.kampverhalen.nl/spook_verhaal03.htm
maar let op: de antwoorden staan er al bij.

Verder vind je dit artikel dan ook vast leuk http://www.corinenijenhuis.com/wp_web/ander-werk/het-verdwenen-meer/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heet black stories. Je kan een pak speelkaarten voor ongeveer 8-10 euro kopen. Is echt leuk en raad het zeker aan!