Hoe heet de plek waar de dode lichamen net voor de begrafenis of crematie worden bewaard?

Het eindigde iets met een -ium.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
6.2K
Amadea
12 jaar geleden
Thuis kan ook. Dan wordt er een koeling onder de overledene aangebracht waardoor deze gewoon op bed kan liggen.

Het beste antwoord

Mortuarium ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mortuarium

Toegevoegd na 48 seconden:
Of funerarium.
bamibal
12 jaar geleden
Diepvries of koeling, hoeft iet perse een mortuarium te zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Diepvries eindigt niet op -ium
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diepvriezium (nieuw woord misschien waar wij nog niet van gehoord hebben)?
Je kunt het ook "uitvaartcentrum" noemen.
Maar je kunt de overledene ook thuis opbaren,
dan hoeft hij/zij niet naar een mortuarium/uitvaartcentrum..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hiervoor weet ik drie woorden :
(1) Funerarium
(2) Mortuarium
(3) Necrologium

Opvallend is dat in onze taal het vroeger veel gebruikte woord LIJKENHUIS helemaal is verdwenen en vergeten !