Nu is het wel eens heerlijk om wat afgezonderd te zitten, en zo afgezonderd is hij eigenlijk niet meer. Maar als je daar vroeger heen moest, was het een verre reis, je zat er van iedereen verlaten, zonder mobieltje en laptop. het was hetzelfde als naar de maan lopen, ook ver weg, en je kwam er niet meer van terug
12 jaar geleden
Dat staat gelijk aan loop naar de maan
Hier nog wat meer info over de mokerhei die is niet altijd zo rustig geweest
12 jaar geleden
In de Slag op de Mookerheide (1574) zijn twee broers van Willem van Oranje gesneuveld, Lodewijk en Hendrik. Daar kan het mee te maken hebben. Zij kwamen de man met de hamer (moker) tegen zogezegd.