Naar een lezing van een spreker tijdens bijvoorbeeld een congres verwijs je met de naam van de spreker (In APA-format), daarna de datum (tussen haakjes), de titel van de lezing (schuingedrukt), "presented at" ... (naam van het congres), dan de plaatsnaam van het congres. Vervolgens je internetbron, dus "retrieved from.."

Citeer je uit of refereer je aan een persoonlijk gesprek, dan noem je dit niet in je referentielijst, maar in de lopende tekst kan dat wel. Dan noem je alleen de naam (niet in referentie-format, dus in dit geval eerst de voorletter en dan de achternaam) en daarachter: (personal communication, datum).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies, maar in het laatste geval zou het wel netjes zijn om ook nog een schriftelijke bron te geven als onderbouwing van wat de mondelinge bron zei in dat gesprek.
Eigenlijk net zoals hier. Je kan in je antwoord wel zeggen "iemand vertelde mij laatst dat calcium in water wel dodelijk kan zijn", maar waarom zouden andere GVers je dan geloven? Schriftelijke bronvermelding heeft toch meer betekenis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt er inderdaad geen conclusies uit trekken. In sommige gevallen kan het wel zinnig zijn om iets uit persoonlijke communicatie te noemen, als het bijvoorbeeld je andere data bevestigt, of als het iets is in de trant van een voorwoord of iets in die richting.
Annswers
12 jaar geleden
Dank je wel Lies!