Wanneer is een massavernietigingswapen een massavernietigingswapen?

Hoe wordt het gemeten? Per aantal doden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1K

Het beste antwoord

De term "massavernietigingswapen" [in het Engels Weapons of Mass Destruction (WMD)] duidt tegelijkertijd op het destructieve en dodelijke vermogen van een wapen: simultaan zoveel mogelijk schade aanrichten en zoveel mogelijk slachtoffers veroorzaken.
Tijdens de periode van de koude oorlog werden hier
voornamelijk nucleaire, biologische en chemische (NBC) wapens mee bedoeld.
Sinds de ineenstorting van de Sovjet-Unie en de reductie van de bestaande wapenopslagcapaciteit heeft de
term een enigszins nieuwe invulling gekregen: chemische
wapens kunnen een zeer beperkt aantal slachtoffers maken zonder enige vorm van materiële schade (bijvoorbeeld een mortieraanval in open terrein met chemische granaten).
Het enige wapen dat sinds de eerste inzet nog niets aan zijn kracht heeft ingeboet is het kernwapen.

Een massa is beduidend meer dan het aantal van twee. Maar uit welk aantal doden het gevolg moet bestaan is niet vastgelegd. Laten we het stellen op: zoveel slachtoffers dat ze met het blote oog niet te tellen zijn...
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De definitie is:Een wapen dat zeer velen doodt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'zeer veel' dus als ik 2 mensen zeer veel vind kan een pistool een massavernietigingswapen zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 2 mensen veel vindt, heb je een afwijkend idee, over wat veel is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
e als ik 2 dode mensen veel vind .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel er is een aanslag gepleegd met een vuurwapen en er zijn 2 doden gevallen. Dan zeggen veel mensen: Dat zijn er 2 teveel. Eigenlijk zegt iedereen dat, dus dan is elk wapen een wmd.....
Scherp hea (a)