wat is een voorbeeldmening?

Toegevoegd na 14 minuten:
ik heb dit woord gevonden bij de spellingsverbetering van word

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Vermoedelijk wordt daarmee bedoeld dat een leidende figuur een bepaalde mening heeft, die als voorbeeld dient voor iedereen die hem of haar volgt. Bijvoorbeeld een beroemde voetballer die stelt dat een door hem bedachte soort schop de meeste kans geeft op een doelpunt. En alle jongetjes die fan van hem zijn gaan vervolgens oefenen op die manoeuvre.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet elke suggestie van Word is een goede. De spellingscontrole van Word is een intelligent programma dat naast echte woordenlijsten o. ook probeert woordsamenstellingen te herkennen.

Taal-technisch is "voorbeeldmening" een prima woord. Het is samengesteld uit 'voorbeeld' en 'mening'. Jouw originele woord zal aan het spellingsprogramma van Word gesuggereerd hebben dat je deze samenstelling bedoelde, zonder dat het woord echt bestaat.

Feitelijk heeft Word het dus gewoon bedacht.

Het heeft dus geen betekenis. Het feit dat je het woord verder ook niet op Google tegenkomt (anders dan een verwijzing naar deze vraag) bevestigt dat.