Wat betekent de afkorting fxt in msn/sms taal?

Op MSN/SMS schijnt regelmatig 'fxt' gebruikt te worden. Heeft iemand enig idee wat dit betekent?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nog nooit van gehoord. de internet lijsten van msn, fb, sms afkortingen hebben er zelfs nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het echt regelmatig gebruikt zou worden, zou ik toch een resultaat moeten krijgen op google. Niets van de resultaten wijst op een afkorting van MSN o.i.d. Vergis je je niet in de afkorting?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er ook nog nooit van gehoord en op google vindt hij inderdaad ook niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is 'fxt'. Geen typefout dus.

Het beste antwoord

"FXT" is een afkorting van "Fixed"

Het betekent zoveel als: "Opgelost"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik kom niet verder dan Fix it?

Toegevoegd na 1 uur:
Voor ik straks tien negatieve duimpjes heb: Ik kon het maar op 1 plek vinden : http://www.averbode.be/Microsites%20Algemeen%20DOWNLOADS/Fix%20it/gsm/Fixit_gsm_CORR.pdf zie pagina 7 en zie hoe deze link heet).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Gokje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kon het maar op 1 plek vinden en daar had het makkelijk moeten zijn: http://www.averbode.be/Microsites%20Algemeen%20DOWNLOADS/Fix%20it/gsm/Fixit_gsm_CORR.pdf zie pagina 7 en zie hoe deze link heet). Dus het was meer dan een gokje...
Ik heb wel iets gevonden hierover, het is alleen wel in het Engels:

The expression "Fixed" (alternatively: fxt, FXT, fixt, or Fix'D on Gamefaqs) is netspeak/chanspeak used primarily as sarcastic "helpful" advice to indicate that the quoted poster is a complete moron and/or is otherwise doing it wrong. In some cases the edit will have been transformed into an insult at the n00b, but it is possible that there are still kind people left on the internets. However, it's less likely than you might think.

Het komt erop neer dat er sarcastisch "hulpvaardig" wordt bedoeld dat degene die de post heeft geplaatst wordt aangemerkt als een volslagen idioot en/of het helemaal verkeerd doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit dacht ik ook. Maar er zit er een te minnen dus t zal wel niet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, dat zag ik ook ja. Beetje jammer om te minnen zonder beredenering vind ik altijd, maar goed.
Ik kan me ook wel voorstellen dat het "Fixed" in de positieve zin betekent zoals in het antwoord van Taimen. De juiste betekenis zul je pas kunnen opmaken uit het verloop van de conversatie.
Het kan ook iets van fixer betekenen, daarmee bedoelen ze als je een jongen bent dat je een meisje hebt gefixt ( versierd ) en andersom ;)