Wat is het equivalent voor een buitenlandse BN-er?

Is Urbanus bijvoorbeeld een BB-er?
En hoe heet het in Engeland, Frankrijk, Duitsland enz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2K

Het beste antwoord

VIP Very Important Persoon

Toegevoegd na 3 uur:
Het begrip Bekende Nederlander (BN) is waarschijnlijk gebaseerd op het uit België afkomstig Bekende Vlaming (BV).

Het lijkt een uniek begrip te zijn dat elders niet in zwang is.

De Fransen kennen wel hun 'français célèbres' en de Duitsers hun 'deutsche berühmtheiten', maar die worden geen FC'ers of DB'ers genoemd, zover ik weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bekende Vlamingen worden BV's genoemd

Toegevoegd na 2 minuten:
Urbanus is dus een BV ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Dan is Beau van Erven Dorens dus een BH. (Bekende Haarlemmer)
In het Engels 'celebrity', in het Nederlands 'beroemdheid'. Maar omdat BN'er ook voor nieuwslezers wordt gebruikt, kun je ook 'televisiepersoonlijkheid' gebruiken bijvoorbeeld. Maar ja, partners van BN'ers zijn ook BN'ers schijnt. En dat omdat ze in roddelbladen worden behandeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of, inderdaad gewoon, een ster...
The Celebs in Engeland
Los Famosos in Spanje
Les stars in Frankrijk en Les célébrités, maar die is al genoemd.