Valt werkwoordspelling in de nederlandse taal onder grammatica?

Als je het over nederlandse werkwoordspelling hebt, is dat dan grammatica? Grammatica is toch zinsontleding en woordsoort benoemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
3.1K

Het beste antwoord

Dit zal onder grammatica vallen.
Het woord is immers goed geschreven (tenminste neem aan dat je doelt op word met een d of met dt), maar grammaticaal kan het zijn dat het niet klopt.

bijv.:
Hij word opa.
Dit zijn allemaal goede woorden maar grammaticaal klopt hij niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet in welke mate dit officieel is ingedeeld, maar het is over het algemeen wel logisch dat werkwoordSPELLING onder spelling valt.