Wat betekenen deze tekens en waar komen ze vandaan?

Deze kom je vaak bij de band 30 seconds to mars tegen, en ik vraag me af wat die tekens nou betekenen? Is dat de naam van de band misschien in een vreemde taal/geschrift?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Het beste antwoord

Men gelooft dat de vier mysterieuze tekens twee verschillende betekenissen hebben:
1. De eerste verklaring is dat ze elk de vier aardse planeten.
symboliseren (Mercurius -Aarde- Venus en Mars)
Het eerste symbool, twee met elkaar verweven "M's" staat voor Mercurius.
Het tweede symbool ziet eruit alsof het draait in tegenovergestelde richting en Venus is de enige van de andere aardse planeten die in de tegenovergestelde richting draait.
Het derde symbool is het Romeinse cijfer drie en dat staat voor de aarde, de derde planeet vanaf de zon.
Het vierde symbool is Mars. De twee stippen stellen de beide Marsmanen voor: Phobos een Deimos.

2. De tweede verklaring is dat ze staan ​​voor de naam van de band.
Het eerste symbool, twee verweven drieën staat voor 30.
Het tweede symbool draait in tegenovergestelde richting, zoals het aftellen van seconden.
Het derde symbool, drie verticale lijnen waar je het Romeinse cijfer twee in kunt lezen als je er tussendoor kijkt staat voor 'two' oftewel 'to'.
Het laatste symbool is weer Mars, met zijn twee manen Phobos en Deimos.

De band heeft niet bevestigd of het echt zo is, dus het blijft een hypothese.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niemand weet precies wat ze betekenen, de band verteld er zelf in ieder geval niks over. De één denkt dat het voor 4 planeten staat, de ander zegt weer dat het 30 seconds to mars in geheimschrift is (zie bron.)
Het is in ieder geval een leuke truc om mensen te laten nadenken over jou album.