Dat slaat op een (fictieve) kruising tussen een spotlijster en een blauwe gaai.

Genoeg over te vinden op wiki trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
otgaai is het derde en laatste boek in De Hongerspelen Trilogie. De originele versie, Mockingjay, is op 24 augustus 2010 in de Verenigde Staten uitgekomen. Voor dit boek zijn een aantal winkels daar om middernacht opengegaan. In de eerste paar dagen sinds het boek verkrijgbaar was, zijn er meer dan 400.000 boeken van verkocht. Spotgaai is verschenen op 16 november 2010..

Toegevoegd na 1 minuut:
orspronkelijke titel Mockingjay
Auteur Suzanne Collins
Land Verenigde Staten
Taal Engels
Reeks/Serie De Hongerspelen Trilogie
Genre Jeugdboek
Uitgever Van Goor, Unieboek
Uitgegeven 2010
Pagina's 432
Voorloper Vlammen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geweldig boek!
Spotgaai is het derde en laatste boek in De Hongerspelen Trilogie. De originele versie, Mockingjay, is op 24 augustus 2010 in de Verenigde Staten uitgekomen. Voor dit boek zijn een aantal winkels daar om middernacht opengegaan. In de eerste paar dagen sinds het boek verkrijgbaar was, zijn er meer dan 400.000 boeken van verkocht. Spotgaai is verschenen op 16 november 2010.

Korte inhoud

Katniss heeft de 74e Hongerspelen overleefd. Ze heeft ook de 75e Hongerspelen, de 3e Kwartskwelling, overleefd. In het tweede deel zijn de districten langzaam maar zeker in opstand gekomen tegen het Capitool. Nu is Katniss uit de arena, maar Peeta is gevangen. Katniss wil helpen, maar weet niet hoe. Het Capitool is nog razender en wil wraak. Ze is gewaarschuwd door President Snow dat zij door haar acties niet meer veilig is. Maar niet alleen zij. Ook haar familie niet, heel District 12 niet meer...

Voorlopers

Na De Hongerspelen (Deel 1) (2008) en Vlammen (Deel 2) (2009) is Spotgaai het derde en laatste deel van De Hongerspelen Trilogie.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spotgaai
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Spotgaai is een fictieve kruising tussen een spotvogel en een blauwe gaai, en Spotgaai is de titel van een leuk, spannend en ook een klein beetje romantisch jongeren-science-fictionboek van Susanne Collins. Deel drie in de 'Hongerspelen'-trilogie.