Is het woord COED een soort afkorting in het Engels?

Stranded coed survives 10 days in a Corolla. Ik vermoed dat ze scholiere of studente is en coed is afgekort van iets.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
5.1K

Antwoorden (2)

Ja het staat voor Co-Educational, gemengde educatie (beide sexen dus).

http://www.thefreedictionary.com/coed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Coed, of co-ed, betekent inderdaad studente.

Toegevoegd na 3 minuten:
De term zul je niet in officiële stukken tegenkomen (in ieder geval niet in deze betekenis), omdat deze gedateerd en erg informeel is. Coed wordt in Amerika vooral gebruikt door mannelijke studenten om lage, sletterige, goedkope, dronken studentes aan te duiden.