wat is de definitie / interpretatie van het begrip sociaal?

kan er iemand de definitie van sociaal uitleggen? ik ben 12.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.2K

Het beste antwoord

Sociaal is eigenlijk, hoe mensen met elkaar omgaan.

Ben je sociaal dan ga je op een leuke, fijne en respectvolle manier met anderen om
Ben je a-sociaal, dan zorgt jouw manier van omgaan met anderen voor ergenissen en problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

'Sociaal' is alles wat te maken heeft met communicatie tussen mensen onderling. Een sociaal persoon is dus iemand die goed is in de omgang met mensen. Soms wordt omgang met dieren ook gezien als sociaal gedrag.

Een asociaal persoon is dus iemand die (bewust) niet goed is in de omgang met andere mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eigenschap `sociaal` betekent strikt genomen dat een organisme (zoals mens en dier) geneigd is om in groepen te leven. Betrokken op de mens wordt met sociaal vaak bedoeld: het hebben van gevoel voor de noden van de medeleden van de samenleving, als in humanitair, medemenselijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rekening houden met elkaar. Je bent immers niet alleen op de wereld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat de meeste van de mensen als prettig ervaren.
Dit verschilt per land, regio, stad, buurt, familie, persoon.