Waarom zeggen sommige mensen 'o my gosh' in plaats van 'o my God'?

Ik hoor het vaak, en ik vraag me af waarom ze 'gosh' zeggen en niet gewoon God?
Stomme vraag misschien, maar ik vraag het me af.

Weet jij het antwoord?

/2500

komt dat de maatschappij, verengelst is. Ze zeggen ook bijna geen kinderen meer maar kids. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Net zoiets als potverdrie ipv godverdomme. Het is een verzachting van de vloek.

Om dezelfde reden dat sommige mensen potverdorie zeggen ipv gvd.

Ook religieuze mensen neigen wel eens tot een krachtterm en veel vloeken zijn in feite godslasterlijk. Tjééétje is al bijna niet meer te herleiden tot 'Jezus!!!'. Godsamme wordt gatsie, als je de naam des heren niet onterecht wilt gebruiken. Zo kun je 'gosh' zien als een manier om de naam gods te sparen en toch uiting te geven aan een ontlading van gevoelens. Zo zijn ook veel namen van enge ziektes verbasterd tot vloeken.

Gosh is simpelweg een ander woord voor God. Shit wordt shoot, of poop What the hell wordt what the heck Fucking wordt frikkin' / friggin / freaking Bij ons thuis werd er geen shit gezegd, maar chips.. kinderen he...

Bronnen:
http://www.urbandictionary.com/define.php?...

Gosh betekent gossiemijne of tjemig. Wij gebruiken dat woord wat er van afgeleid is. Vreemd genoeg zeggen wij Oh mijn god weer bijna niet. Typisch een Amerikaanse uitdrukking zoals zij heel veel bijbelse uitdrukkingen nog hebben. Neem alleen al het woord devil.

iedereen is anders dus niet iedereen zegt dezelfde dingen. Simpel voorbeeld: Wanneer iemand weg gaat kan diegene de volgende dingen zeggen: Tot ziens, daag, doei, hoiie, later etc. Zo is dat ook met algemene uitspraken

Het is hetzelfde idee als jeetje i.p.v. Jezus of verdorie i.p.n. verdomme. Het vergoeilijken of zochter maken van wat eigenlijk als vloek of uiterste vorm van verbazing bedoeld is.

Ik heb dat nog met gosh gehoord. Kan zijn dat het aan mijn oren ligt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100