is Duits voor Dummies een goed boek?

ik ben scholier en heb duits maar ik ben er niet erg goed in, is dit boek goed om mijn duits te verbeteren

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.4K

Antwoorden (3)

Als je Duits wil leren, dan wel ja...

Wil je Russisch leren dan is het minder geschikt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe 2 in 1, en heb het volgende aangeschaft: http://www.kodges.ru/23890-berlitz-german-for-dummies-berlitc-nemeckijj-dlja.html
Als je Duits slecht is, zou je dit boek natuurlijk kunnen proberen, altijd goed.
Volgens mij kun je het ook bij de bieb lenen voor 3 weken.
Dan breng je het terug en de volgende dag haal je het weer op voor 3 weken ;)
Succes er mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De korte recensie bedoeld voor bibliotheken ging als volgt:

Praktisch boek bestaande uit 21 hoofdstukken, onderverdeeld in vijf delen. Deel één behandelt uitspraakregels en Duitse basisgrammatica. De volgende twee delen richten zich op Duits in het dagelijks leven (winkelen, telefoneren) en Duits voor onderweg (vervoer, hotel). Deze delen bevatten veel dialogen. Hun hoofdstukken zijn los van elkaar te gebruiken, zodat de lezer precies dat kan leren wat hij zoekt. Deel vier behandelt o.a. feestdagen en deel vijf bestaat uit woordenlijsten en werkwoordschema's. Woordspelletjes aan het eind van de hoofdstukken. Het taalgebruik in het hele boek richt zich in eerste instantie op jongeren ("Houd je hoofd koel", "waag de sprong"). Alle Duitse termen zijn vet gedrukt, de uitspraak staat er cursief achter. Het vele gebruik van vet gedrukte tekst en verschillende pictogrammen (wanneer is iets cultureel interessant, wat verdient extra aandacht) maakt de lay out soms wat druk. Goede letter, brede marges. Foto van de Brandenburger Tor op de kaft. Bevat cd met 33 duidelijk uitgesproken tracks. - E. Rombout-de Jager

(RJ)