Hoe sluit je een brief aan een vriend af in het Frans?

bijvoorbeeld: groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
4.2K

Het beste antwoord

Amitiés
Bien à toi
Bien amicalement
Grosses bises
Affectueusement
Meilleures pensées

Toegevoegd na 2 minuten:
N.B. Grosses bises en Affectueusement worden nooit van man naar man gebruikt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

een franse leraar die had een email naar mij gestuurd dat ik een toets moest inhalen hij begon met bonjour en eindigde met Bien à vous, misschien kun je daar wat mee?

Groetjes Nick
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je leest vaak in Nederlandse brieven op het einde iets als "tot binnenkort, tot gauw". À bientôt is frans voor tot gauw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bisous, (Kusjes,)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met salut
of au revoir
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met vriendelijke groeten
Bien à vous, salutations amicales
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met vriendelijk groeten is zeer informeel. Dus jij ook maar een minnetjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet het allemaal heel goed . Zeker lerares (geweest).
Als ik mijn mails gericht aan mijn vrienden afsluit , dan sluit ik vaak op deze manier af. En ja, als je gaat woordneuken met minder formeel en informeel dan liggen de minnetjes op de loer.
Ook weet ik niet waar WinniePoeh haar vriend op zit te wachten, ik probeer alleen "groetjes"te vertalen en ik moet zeggen dat me dat redelijk gelukt is zonder allerlei sites te raadplegen en cijfers weg weg te geven.
Avec mes amitiés

Bien amicalement

Chaleureusement

Bien à toi

Grosses bises

Deze 5 betekenen ongeveer iets als liefs of groetjes.