Is fontys hogescholen een instelling of instituut of hoe kan ik dit noemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Fontys Hogescholen is net zo'n Hogeschool als b.v. Hogeschool Utrecht (HU) of Hogeschool InHolland. Deze hogescholen draaien hoofdzakelijk op overheidssubsidie, net zoals universiteiten.

Meestal zijn onderwijs-instituten instellingen op commerciele basis. Denk aan LOI of NTI. Die krijgen geen subsidie van de overheid.

Maar het woord instituut kan wel verwarring geven, omdat b.v. faculteiten van universiteiten onderwijsinstituten hebben. In dat geval is zo'n onderwijsinstituut gewoon een onderdeel van de universiteit.