Was wasbenzine eerst benzine?

Of hoe komt het anders aan zijn naam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.8K

Het beste antwoord

De naam wasbenzine geeft aan dat er ook mee gewassen kan worden. Het middel is daadwerkelijk gebruikt om kleding mee te wassen. Dit was een gevaarlijk karwei, vanwege de brandbaarheid van wasbenzine.

Toegevoegd na 1 uur:
was - ben - zi - ne
de -woord
gezuiverde benzine, gebruikt als vlekkenwater

http://www.woorden.org/woord/wasbenzine
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de vraag niet, is wasbenzine gemaakt van benzine is de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even de toevoeging van de vraag lezen en dan is het antwoord wel goed. Het gaat de vrager blijkbaar meer om de naam dan om de samenstelling.

Andere antwoorden (1)

Het was- komt van wassen.