Cross my heart and hope to die. Waarom hoop je te sterven?

Kan iemand mij deze Engelse uitspraak uitleggen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat wil zoiets zeggen als: als ik lieg mag ik doodvallen

Is deze tekst de uitleg voor jou? ik neem er wel genoegen mee:)) Since your death Everything has felt so meaningless and vain that I´ve lost the will to live Love, your death Ripped my heart right out and since you went away Life´s had nothing more to give Cross my heart and hope to die May my end come tonight Across the dark, into the light May death again us unite Love, my fate Will you wait for me there...where our autumn dawns? There, beyond the dreary seas Will you wait? Will you welcome me into your arms once more? Where our waters still fall free Cross my heart and hope to die May my end come tonight Across the dark, into the light May death again us unite Cross my heart and hope to die May my end come tonight I´ll depart from this life May death again us unite May it come... My heart went down with you At your funeral I was buried, too My life - it ended with yours And I...exist no more

Het lijkt mij iets met het geloof te maken hebben. (cross your heart) Het betekent iets van: dat je zweert dat je de waarheid zegt. Je zweert het op je eigen leven: mocht het niet waar zijn, mocht je dan sterven! En misschien zweer je het ook wel op God. -------- Attest to the truth of something; solemnly assure someone that the truth has been spoken. For example, I did lock the door--cross my heart and hope to die! This phrase most likely originated as a religious oath based on the sign of the cross; it is generally accompanied by hand gestures such as crossing one's hands over one's breast and then pointing the right hand skyward (a variant is cross my heart and point to God). Today most often uttered by children, it was first recorded in 1908. ---------

Bronnen:
http://www.google.nl/search?hl=nl&source=h...

Het is een hele sterke vorm van zweren dat je de waarheid spreekt. Je geeft aan: als het niet waar is, dan zal ik hier ter plaatse omvallen. En dat niet allen: ik hoop dat het gebeurt, omdat ik zo in de waarheid die ik verkondig geloof. Zie voor uitleg: http://www.answers.com/topic/cross-my-heart-and-hope-to-die

kruis mijn hart en hoop te sterven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100