Cross my heart and hope to die. Waarom hoop je te sterven?

Kan iemand mij deze Engelse uitspraak uitleggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
9.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt die zin uit de tekst van wimmy? Dan lijkt me de uitleg in de andere antwoorden niet goed. Of is het een losstaande uitdrukking?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet uit de tekst die Wimmie hieronder schrijft. Dit lijkt me een songtekst waarin de uitdrukking op een andere manier gebruikt is. Dichterlijke vrijheid noemt men dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad, vond het mooi, met een knipoog naar je vraag....

Het beste antwoord

Dat wil zoiets zeggen als: als ik lieg mag ik doodvallen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Is deze tekst de uitleg voor jou? ik neem er wel genoegen mee:))

Since your death
Everything has felt so meaningless and vain
that I´ve lost the will to live

Love, your death
Ripped my heart right out and since you went away
Life´s had nothing more to give

Cross my heart and hope to die
May my end come tonight
Across the dark, into the light
May death again us unite

Love, my fate
Will you wait for me there...where our autumn dawns?
There, beyond the dreary seas

Will you wait?
Will you welcome me into your arms once more?
Where our waters still fall free

Cross my heart and hope to die
May my end come tonight
Across the dark, into the light
May death again us unite

Cross my heart and hope to die
May my end come tonight
I´ll depart from this life
May death again us unite

May it come...

My heart went down with you
At your funeral I was buried, too
My life - it ended with yours
And I...exist no more
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik het begrijp is het een erg mooi(gedicht?) vers!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Briljant gedicht, maar geen antwoord op de vraag. Toch +1 voor de moeite
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moet er nog een antwoord komen bij dit gedicht? ik vond van niet....
Het lijkt mij iets met het geloof te maken hebben. (cross your heart)
Het betekent iets van: dat je zweert dat je de waarheid zegt. Je zweert het op je eigen leven: mocht het niet waar zijn, mocht je dan sterven! En misschien zweer je het ook wel op God.
Attest to the truth of something; solemnly assure someone that the truth has been spoken. For example, I did lock the door--cross my heart and hope to die! This phrase most likely originated as a religious oath based on the sign of the cross; it is generally accompanied by hand gestures such as crossing one's hands over one's breast and then pointing the right hand skyward (a variant is cross my heart and point to God). Today most often uttered by children, it was first recorded in 1908.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha 2 inderdaadjes van je suus! Danku
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 deze had ik ook opgezocht
Het is een hele sterke vorm van zweren dat je de waarheid spreekt. Je geeft aan: als het niet waar is, dan zal ik hier ter plaatse omvallen. En dat niet allen: ik hoop dat het gebeurt, omdat ik zo in de waarheid die ik verkondig geloof.

Zie voor uitleg: http://www.answers.com/topic/cross-my-heart-and-hope-to-die
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kruis mijn hart en hoop te sterven.