wat is het langste woord ter wereld?

ik ben al 2 weken op zoek naar het langste woord ter wereld. ik ook erg benieuwd of het een nederlands woord is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
6.1K

Antwoorden (1)

Ik weet niet in welke taal je bedoeld dus doe ik het maar even in het Engels.
Methionylthreonylthreonylglutaminylarginyl...isoleucine
is 189,819 letters lang en is de chemische naam voor titin, het grootst bestaande eiwit. Die naam is wel omstreden, omdat hij niet in het woordenboek staat.
Ook
Lopadotemachoselachogaleokranioleipsano...pterygon
staat niet in het woordenboek. Het is het langste woord (183 letters) dat ooit in literatuur uit de Oudheid is verschenen.
In het woordenboek staat wel:
Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis
met 45 letters lang. Het is een longziekte.
Ook bestaat er:
Hippopotomonstrosesquipedaliophobia
wat 35 letters lang is en betekent 'angst voor lange woorden'.

Toegevoegd na 6 minuten:
En
Supercalifragilisticexpialidocious
van Nanny McFee heeft 34 letters.

Toegevoegd na 1 dag:
Maar Supercalifragilisticexpialidocious is natuurlijk van Mary Poppins. :D
Dank aan geraldine, anders was het mij niet voor ogen gekomen. Excuses voor het ongemak.