Een taalvraag. Hoe verbuig je hier het bezittelijk voornaamwoord?

Het is: MIJNS inziens, ZIJNS inziens en ONZES inziens. Maar wat is de vorm dan bij jij, jullie en zij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
13K

Het beste antwoord

Er zijn nog meer van deze constructies: mijns inziens, jouws inziens, uws inziens, zijns inziens, haars inziens en huns inziens. De vorm jullies inziens is in principe ook mogelijk, maar het informele jullie in zo'n formele uitdrukking komt vreemd over. Jullies inziens is dan ook erg ongebruikelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed gevonden, niks aan toe te voegen:+
Amadea
12 jaar geleden
Nah, dit was wel erg gemakkelijk te googelen. 'k Had het ook al gevonden, maar m'n laptop reageerde zo traag..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Amadea: een tomaat gaat altijd sneller dan een zooitje chips... is ook gezonder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar niet zo lekker