Master of Ceremony of Minecraft. Dat zijn de eerste die ik kan verzinnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een vereniging is het de C van de Meiden, bijvoorbeeld MC4.
Dat was het eerste wat in me opkwam ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MC kan verwijzen naar:

afkorting van muziekcassette.

afkorting van multiple choice, meerkeuzevraag.

het Romeins cijfer voor 1100.

de afkorting voor het Engelse begrip Master of Ceremonies; zie Master of Ceremony. Hiervan afgeleid: de afkorting die rappers vaak gebruiken als het begin van hun naam, of gewoon om zichzelf aan te duiden.

afkorting voor medisch centrum
een afkorting voor Medisch Contact, het vakblad voor Nederlandse artsen.

een historisch motorfietsmerk, zie MC (motorfiets).

de afkorting voor Miniconomy, een online handelsspel.

afkorting van MotorClub, als in Hells Angels MC.

de ISO-landcode van Monaco.

Massacantus.

Minecraft, een videospel.

mc (kleine letters) kan verwijzen naar:

'machine coated' bij drukwerk, standaard begrip, het papier heeft een coating meegekregen.

mc of mac (zoon), Gaelisch voor zoon. Gebruikt als voorvoegsel in veel Ierse en Schotse namen.

McDonald's, 's werelds grootste fastfoodketen.

mC kan verwijzen naar:
De millicoulomb, een eenheid van elektrische lading
MC, Chemin de fer Martigny-Châtelard ex spoorwegmaatswchappij in Zwitserland. Nu onderdeel van Transports de Martigny et Régions (TMR)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Master of Ceremony; vrij vertaald: degene die het feestje leidt.
`A Master of Ceremonies (MC or compere) is the host of a staged event or similar performance. An MC usually presents performers, speaks to the audience, and generally keeps the event moving.`
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Betekent soms ook medezeggenschapscommissie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Motorclub bijv de Hells Angels MC
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het een rapper ofzo is, dan betekent het musical creator.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het geval van rappers betekent het: Master of Ceremony.
Ik ken het nog van vroeger (of het nog zo is weet ik niet) van 27 MC en dat sloeg op een frequentie van 27 MHz (27 megaherz) die gebruikt werd voor radiografische vliegtuigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MC betekent oorspronkelijk 'Master of Ceremony" tegenwoordig worden de MC's aangeduid als rappers. Deze rappers zijn dicht bij de oorspronkelijke essentie van de rap muziek gebleven. Dit zijn stuk voor stuk rappers die kunnen goochelen met woorden en in staat zijn om verschillende verhalen te kunnen vertellen in gecompliceerde rijmschema’s.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Medisch centrum