Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn kadertjes?

Voor kunst & media (school, ook wel bekend als kunst en cultuur) moesten we kadertjes hebben. Ik zat achterin dus ik begreep het niet echt. weten jullie het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.1K
Amadea
12 jaar geleden
Misschien moet je je gehoor laten testen? Ik zie het verband anders niet tussen achterin zitten en niet begrijpen wat de docent zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaders zoals (foto)lijsten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je geen medestudenten tot wie je deze vraag kunt richten?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Kadertjes zijn niks meer of minder dan randjes of lijstjes ergens omheen. Om een tekst, om een foto, om een stukje uit een verhaal etcetera.
Als je een willekeurig tijdschrift openslaat, zie je dat de tekst vaak verdeeld is in kolommen, met soms buiten het verhaal om extra stukjes tekst. Die staan dan vaak in een kadertje.

Hier op GV zie je ze ook ; de lijst links staat los, rechts ook, maar de reclame er tussenin zit in een kadertje.

Een kadertje is dus niks meer of minder dan een omlijsting of randje, dat heel eenvoudig kan zijn, maar ook heel ingewikkeld.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als het voor school is, en de leraar heeft gezegd dat jullie kadertjes moeten hebben / maken, kan het ook zijn dat hij wil dat je een soort passepartouts maakt.

Dat is een stuk karton met daaruit een opening / verschillende openingen gesneden vierkant, rechthoekig en rond, eventueel ook nog andere vormen) waarmee je bijvoorbeeld in een grote afbeelding kunt zoeken naar een mooie uitsnede. Handig als je bijvoorbeeld een collage moet maken van allemaal plaatjes uit tijdschriften en ze moeten een bepaalde afmeting hebben ; met je kadertje kun je dan de leukste plaatjes uitzoeken in de beste compositie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding