Hoe zeg je in het spaans: dit was het einde van onze quiz?

vraag spreekt voor zich.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Het beste antwoord

Este fue el final de nuestra prueba
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zag dat er al een antwoord was: Letterlijk vertaald zou ik zeggen:

Este fue el final de nuestra concurso

Concurso staat in mijn woordenboek als enige vertaling van het woord quiz, prueba betekent meer " test" (en nou is een quiz ook een test natuurlijk, maar toch)

En verder, maar dat weet ik niet helemaal zeker, zeg je volgens mij in het spaans niet: dit WAS het eind....

Daar zou je zeggen: dit IS het einde van onze quiz.

Dus dan zou het worden:

Este ES el final de nuestra concurso.

De fue is dus wel de correcte vertaling van het woord " was" maar ik vraag me af of een spanjaard het zo zou zeggen
amigo