wat betekend: Dus zodoende?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dus zodoende kan je vervangen door: dus vandaar.

Synoniemen ervoor: aldus, bijgevolg, dan, derhalve, dientengevolge, ergo, zo, Bijv.: Zodoende dient te worden geconcludeerd dat... Het is een signaalwoord die conclusie aangeeft. Je zou het kunnen vervangen door daarom.

Zonder context betekent het niks; ik kan niet naar een willekeurig persoon op straat lopen en zeggen: 'dus, zodoende.' Ik zal je een voorbeeld geven: Piet: "Ha Jan, hoe ben je aan dat litteken in je gezicht gekomen?" Jan: "Nou, ik ging de hond van de buren uitlaten. Normaal is dat beest hartstikke lief, maar toen hij een kat zag werd-ie woest. Ik boog voorover om hem te sussen: dat had ik niet moeten doen, hij beet mij in het gezicht. Dus, zodoende. In deze context betekent 'Dus, zodoende' dus: 'Dus zodoende ben ik aan dit litteken gekomen.' Of in vrijere vertaling: 'Dus door dit voorval / op deze manier / zo heb ik dit litteken in mijn gezicht gekregen.'

Dus 'zo gezegd'

" Dus Daarom"

Soort stopwoordje omdat de verteller niet meer weet wat hij verder moet zeggen.Na het hele verhaal waarom iets gebeurd, gedaan is of gaat komen: "dus zodoende", verhaal afgelopen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100