Welk weekend bedoel je als je in het engels zegt: next weekend?

Bedoel je dan het eerstkomende weekend of het weekend daarna? Ik had miscommunicatie met een Duitse collega toen ik hem uitnodigde voor een feest dat komend weekend gehouden wordt. Toen ik het had over 'next weekend' dacht hij dat ik het weekend na komend weekend bedoelde. Hoe zit dit taaltechnisch gezien? Wat is correct? Heb je in het engels ook een woord voor 'komend' in plaats van 'volgend'?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Het beste antwoord

Het weekend van deze week is 'this weekend', het weekend daarna is 'next weekend'.

Behalve als je dit helemaal in het begin van de week vraagt, dan kan het verwarrend zijn en noem je het eerstvolgende weekend toch weer 'next weekend'.

zie bijgaande bron, voor de gelegenheid is dit in het Engels.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is het enige antwoord dat klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gelukkig is het vandaag maandag, maar jij hebt gelijk dus +
crispy
12 jaar geleden
@crea: :-)

Andere antwoorden (3)

Next weekend is het weekend wat komt als je het bijvoorbeeld op vrijdag zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is het eerst komende weekend, dus als jij dat vandaag zegt, bedoel je a.s vrijdag, zaterdag en/of zondag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Next weekend betekent volgend weekend.
Dus als het nu bijvoorbeeld zaterdag is. Dan bedoel je de volgende zaterdag.