Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik snel veel teksten lezen en toch het belangrijkste onthouden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
763

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je focus boven de letters houden niet onder, als je dan echt heel snel iets door wilt nemen kun je snel de tet door nemen en de belangrijke woorden mepakken waardoor de context duidelijk word.

je focust je alleen op de belangrijkste woorden, bijv:

in AMSTERDAM is vanavond een VLIEGTUIG NEERGESTORT in een van de FLAT'S in de BIJLMER
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alweer? Je zal d'r maar wonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, kon zo snel niet iets ander bedenken:)

Andere antwoorden (5)

Samenvattingen maken, daardoor wordt je gedwongen om de kern van het verhaal te ontdekken en op te schrijven. En je kan het daarna nog teruglezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb destijds toen ik mijn middenstands diploma moest halen,het hele boek overgeschreven en alle belangrijke kernpunten op papier gezet.
als het ware het hele boek ingekort,want vaak staat er tekst bij die niet nodig is of onbelangrijk zijn.
als je dat doet heb je alleen tekst over waar op het examen vragen over gesteld worden.
het is wel een beetje tijdrovende bezigheid maar je leert er goed van,en dan natuurlijk wel de tekst in eerste instantie met de pen op papier zetten,dan onthou je het meeste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens, een paar tips op een rijtje:
http://www.invloed.net/kennis/leren-brein/verbeter-leessnelheid-begrip-tekst-10-tips.html

Er zijn ook een aantal boeken over snellezen verkrijgbaar
bv 'snellezen van Tony Buzan' of 'snellezen van Myriam Ceriez'

Snellezen kan heel effectief zijn maar vergt veel oefening als het niet in je zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij artikelen: alleen de eerste zinnen van alinea's lezen, en het slot. Als het goed een goed artikel is, zijn de eerste zinnen de kernzinnen, en geeft het slot een conclusie of samenvatting.

Bij een roman/leesboek: Gewoon zo snel mogelijk lezen, niet wachten tot het bij je doordringt. De hoofdlijnen krijg je wel mee.

Bij een studieboek: Zoek maar een samenvatting op, anders wordt het toch echt te lastig ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Speedreading leren... elke pagina in één seconde... Leer de truuc en doe het... Op het net kun je dat vinden, speedreading en ook jij kunt dat leren hoor...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding