Hoe zeg je "vlees uitleggen" in het Engels en Frans?

Context: een plastic bakje met kip (vlees) uit de diepvries halen en dat laten ontdooien --> vlees uitleggen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2K

Het beste antwoord

"vlees uitleggen" is niet letterlijk te vertalen gezien het komt van "het vlees uit de vriezer te dooien leggen"

In het Engels zou je kunnen gebruiken: "Defrosting the meat/chicken", "removing the meat (out of the fridge) to defrost".
Frans: "Dègeller le viande"

P.s. Plannen om naar Canada te gaan ofzo? Zie veel vragen van jou omtrent Engels/Franse vertalingen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Dégeler la viande" bedoel je, hè?
En hahah, was het maar waar. Maar nee, ik maak veel woordenlijsten zelf om mijn woordenschat te vergroten van het Frans en het Engels, maar soms...vind ik dus geen goede vertaling. De site staat inderdaad vol met dit soort vragen van mij, hè... D:!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eh.. ja. Dat bedoelde ik...Haha, ik zat nog te twijfelen, is mijn Franse kennis goed genoeg is.... nou niet dus. Skip dat Franse gedeelte maar.
Enne, blijven vragen, leren we allemaal van. Zie hier weer het bewijs in jouw reactie. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Franse was goed hoor =] Bedankt!

Andere antwoorden (1)

remove the meat from the fridge/take the meat out of the fridge to thaw it.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry, zie nu dat je het ook in het Frans wilt. Dat antwoord moet ik schuldig blijven.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt =]