Welke woorden waar je "te-" voor kan zetten zijn positief, behalve te-vreden?

Even brutaal inhakend op een andere vraag hier wat ik al heel lang wilde stellen. Overal waar "te" voorstaat is niet goed zegt men. Behalve tevreden.

Kent iemand nog een ander woord waar 'te' voorstaat en wat ook goed is? Niet grammaticaal, maar als woord positief bedoeld?

Weet jij het antwoord?

/2500

te gek (in positieve zin dus) bijv. u2 vind ik te gek.

Tegoed , op je bankrekening.

Tegelzetter. Is best een goed beroep.

Twijfelgeval: temeer. Toegevoegd na 47 seconden: Tering is dan weer negatief. Toegevoegd na 1 dag: Teakbar. Is positief, of je Hem nu groot vindt of niet.

Temidden is meestal positiever dan eenzaam, tenzij het van straatrovers is. Toegevoegd na 14 uur: Tewerkstelling; volgens sommigen positief, voor anderen weer negatief.

tempel (even tijd voor de religie!) teflon (bakt je vlees niet van aan!) testcase (zodat je straks weet dat wat je koopt goed is!) tentharing (dan blijft 'ie mooi rechtop staan!)

Tezamen vind ik wel positief klinken.

Een meier is honderd gulden, en een temeier is een publieke vrouw.

Tevoorschijn toveren

Terecht hoort ook in het rijtje t(e)huis.

wel, te rusten.

te huur en te koop

Tequila.

testosteron

Televisie(soms).telefoon(ook niet altijd,vooral niet tijdens het eten) tekstverwerker.

tegemoetkomen

te-levisie... te-lefoon... te-nenkaas... te-goed... te-kstverwerker... te-lebankier te-veelomoptenoemen...

Tegelijk klaarkomen. (-:

Maar met de stelling: 'Overal waar 'te' voorstaat is niet goed' bedoeld men toch niet samenstellingen als tevreden, terecht, etc. (woorden aan elkaar) maar de zinsdelen als te goed, te slecht, te duur? Dat wordt mij namelijk altijd gezegd. Dan ga je ook wel denken: 'te goed' is toch ook positief? Maar als het 'goed' is, waarom zou je er dan 'te' voor zetten, wat het weer negatief maakt eigenlijk. (als je snapt wat ik bedoel). Dus ik denk dat 'te' te maken heeft met de 'te' voor bijvoeglijke naamwoorden en niet in een samenstelling.

Valt me op dat nog niemand op tepels gekomen is. Vind ik persoonlijk behoorlijk positief ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100