Hoe zijn de afkortingen w/ en w/o ontstaan in het Engels?

w/ = with
w/o = without

(als ik me niet vergis)

Toegevoegd na 47 seconden:
Ik bedoel dus, waarom gebruiken ze een slash om zo'n kort woordjes af te korten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
12.7K

Antwoorden (3)

Zij gebruiken /. Wij gebruiken puntjes, ook voor "kleine" woordjes: e.e.a. = een en ander. Enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag, maar afkortingen abbreviations worden niet consequent met / afgekort. Zie hier een paar voorbeelden:
1) asap = as soon as possible
2) thx = thanks
3) pls = please
4) w/ and w/o with and without

Ik vermoed dat W/ is onstaan omdat het maar om een letter gaat.

Toegevoegd na 6 minuten:
Wilde nog even toevoegen dat het gebruik van w/ and w/o informal English is. Oftewel Slang language. Officieel is hier geen afkorting voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder schreef alles op in steno- vooral toen wij jong waren en wij het niet mochten weten...
Zij gebruikte bijvoorbeeld gn met een streepje erboven was geen, of leeg of iets dergelijks; n met een streepje erboven = normaal.
En zo waren er talloze twee of 1 letterige woorden.

Een Amerikaanse nicht die het ook vaak gebruikt noemde het quickscript (terwijl de vertaling van steno - shorthand is). Ook gebruikt zij nog veel meer van dergelijke tekens. Of het echt bestaat, of dat zij een aantal tekens zelf heeft verzonnen kan ik niet achterhalen.

Er blijken vele verschillende soorten shorthands te bestaan, zie Engelse Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Shorthand of in het Nederlands (VEEL minder informatie!) http://nl.wikipedia.org/wiki/Stenografie.
Maar daarin kan ik deze afkortingen niet terug vinden.

Hier vele soorten stengrafie vormen: http://www.google.nl/search?q=shorthand&hl=nl&biw=1280&bih=603&prmd=imvnsb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=LzJxToSlD8nHswaU8biaBw&sqi=2&ved=0CEIQsAQ

w/ or wo/ me?

Toegevoegd na 5 dagen:
1 voor, 1 tegen... Waar tegen eigenlijk? Hmmm gewoon: om lekker tégen te zijn wrsch. (waarschijnlijk), zonder verdere motivatie.
Bronnen: