Wat is het verschil tussen "un pingouin" en "un manchot" in het Frans?

Volgens Wikipedia leven "pingouins" op de Noordpool en "des manchots" op de Zuidpool..., maar er leven toch geen pinguïns op de Noordpool, toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
>__>;

Het beste antwoord

Wat je in een reactie al opmerkt, de pingouin is dus kennelijk geen pinguin. Het is een "alca torda", een alk in het Nederlands, en die leven wel op de Noordpool.
En de pinguin leeft inderdaad op of bij de Zuidpool.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens is een pinguin ook een vogel (ook n.a.v. jouw reactie)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :P Alles is duidelijk nu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat het vaak verward wordt staat zelf in wikipedia genoemd bij het franse lemma pinguoin. +je

Andere antwoorden (1)

Je gaat toch zeker niets op wikipedia opzoeken, je hebt toch goeie vraag.nl In ieder geval is het allebei de Pinguin en leeft alleen maar p de Zuidpool of in de nabijheid daarvan. Of ze moeten de weg kwijt zijn en dan zijn ze in Australië te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha. Nou volgens mij is degene die op de Noordpool leeft geen pinguïn, maar een vogel, kijk: http://fr.wikipedia.org/wiki/Pingouin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij is die die op de Noordpool...*
Naar een dier verwijzen met 'degene' lijkt me raar in die zin...xD