Als jij "ja" zegt, dan knik je vast wel eens met je hoofd. De beweging van zo'n olie pomp lijkt op de beweging die iemand maakt als hij ja knikt. Daarom noemen ze het een ja-knikker.
Lijkt me vrij voor de hand liggend toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hiervoor een min geven, dan ben je wel een pannenkoek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beetje overbodig die min. Hij heeft het nu over die olie dingen, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker voor de hand liggend ja.

Andere antwoorden (1)

Van de beweging die mensen maken als ze ja knikken.
Als je naar een jaknikker kijkt zie je, dat die dezelfde beweging maken.