Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (5)

Swag is: buit of guirlande

Toegevoegd na 36 seconden:
Ik ga ervan uit dat je het Engelse woord bedoelt.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heet normaal? dit is de werkelijke betekenis, de straattaal is maar tijdelijk.
Overigens is de betekenis van "buit" al heel oude straattaal tussen dieven en rovers. ;-)
Cryofiel
12 jaar geleden
Het is nu TIJDELIJK niet meer juist. Over een jaar of vier, vijf heeft swag weer gewoon de normale betekenis teruggekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koos ik heb je geen min gegeven hoor. Ik vind het ook erg raar dat mensen een min kunnen geven omdat ze niet weten wat ik precies bedoel. Ze gaan ergens vanuit. Ik bedoelde het Engelse woord maar dat stond niet bij de beschrijving. +1 van mij hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ook in de huidige tijd is toch óók deze betekenis juist? Dat een woord verschillende betekenissen heeft en één daarvan (of dat nou tijdelijk is of niet) vaker gebruikt wordt dan de andere, betekent nog steeds niet dat die betekenis dan niet juist is.
Gewoon een goed antwoord, minnen zijn onzin.
Swag betekend je stijl

als jij een rapper bent die alleen witte shirts en vesten draagt met een trainingsbroek en als een weirdo praat... is dat JOU swag

als je dat aanhebt en zo doet heb je je swag "on"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Swag is je stijl, je manier van doen, hoe je jezelf laat overkomen, je imago.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De afkorting S.W.A.G. Betekend: style we asians got.
Swag zelf beteekend, style enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal van de context afhangen.
Het wordt heel veel gebruikt voor het soort promotie zooi die ze gratis uitdelen op conventies, beurzen en andere evenementen.

Meer recent kan het ook persoonlijke stijl betekenen. Tegenwoordig schijnt het ook nog wel eens gebruikt te worden voor iemand met een arrogante houding maar die variant heb ik zelf nog niet gehoord.

(Blijkbaar is de term al behoorlijk oud en stond het oorspronkelijk voor super wild ass guess in militaire kringen.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding