Wat zijn acceptabele scheldwoorden?

Of zijn deze er niet?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Taal
3.9K

Het beste antwoord

mijn vriend en ik hebben een soort van 'scheldgewoonte' ... gewoon om te lachen...

: olifant! zebrakeutel! kamelenbult! gladiool! vogelpoepje! bladluis!

tis maar hoe je t zegt ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Naar mijn mening zijn die er niet en scheldwoorden zijn een teken van onmacht, net als kwaad worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja ken je dat stukje cabaret van Jochem Meyer ???

Dus hier wat scheldwoorden,

VLEGEL

JE MOEDR IS EEN HUISVROUW
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Schelden doet geen pijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet zozeer scheldwoorden, maar meer woorden die je ook in normaal verwant kan gebruiken.

denk dat "boer" bv. wel acceptabel is op deze site.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als een scheldwoord acceptabel zou zijn verliest het zijn inhoud, de bedoeling van schelden is immers iemand te kwetsen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wanneer je iets en/of iemand beledigt, kwaad doet, kwetst in welke vorm dan ook is een scheldwoord niet acceptabel.

maar acceptabel is voor ieder verschillend, wat de 1 acceptabel vind, vind de ander misschien totaal onacceptabel.
dus, om onnodige problemen te voorkomen kunnen we maar beter niet schelden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een scheldwoord of scheldnaam (ook: schimpnaam) is een woord dat een belediging beoogt van de persoon tegen wie het geuit wordt.

Het beoogt een belediging dus in principe is er dan geen enkele acceptabel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zijn er niet. Als je het ergens niet mee eens bent, kun je dat op een andere manier verwoorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uilskuiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op het moment dat je gaat schelden ben je niet meer in staat om een gesprek in goede banen te leiden door het gebrek aan tegenargumenten.

Met andere woorden oefen je discussie "skills" en schelden zal eigenlijk nie nodig zijn.

Wat weer betekend dat geen enkel scheldwoord acceptabel is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verzin ze zelf. Het gebruik van geaccepteerde of ongeaccepteerde veelvoorkomende scheldwoorden geeft uiting aan een gebrek aan creativiteit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'Scheldwoord' en 'Acceptabel zijn twee woorden, die niet bij elkaar horen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een scheldwoord is net als voorwerp een wapen kan zijn. Het hangt er vanaf hoe je het gebruikt
en opvat. Daarmee is het situatie en persoonsafhankelijk welke woorden als scheldwoorden acceptabel zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een scheldwoord is nooit acceptabel, maar je kan natuurlijk wel zeggen dat iemand eigenlijk gewoon een wandelende natuurramp is. Hoef je geen scheldwoorden te gebruiken en zijn de jongens en meisjes van de bond tegen het vloeken ook weer gelukkig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Komt ie!
- schavuit
- ploert
- deugniet