Bestaan er woordenboeken met Amerikaans Engels en zo ja, welke titels?

Ik heb graag woordenboeken met zowel Amerikaans Engelse spreekwoorden als Amerikaanse straattaal en het 'officiële' Amerikaans Engels.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.7K
itsme
12 jaar geleden
Zoek maar eens op Webster, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Webster's_Dictionary

Het beste antwoord

Als je geen problemen hebt met de Engelse taal is de beste oplossing Webster's New World Thesaurus, een Amerikaans verklarend wordenboek. Voor een prik te koop op bv Amazon Kies wel altijd voor de laatste en de dikste uitgave. Voor het geld hoef je niet op een paar pagina's en dus duizenden extra woorden te bezuinigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je dat ook iets dichter bij huis kopen? :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is eigenlijk het verschil tussen een thesaurus en een woordenboek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de meest recente versie van dat woordenboek? Ik vind versies terug van 2004, 2006, 2002, 1998... Wordt dat boek om de twee jaar heruitgegeven mss?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het zonder twijfel bij elke studieboekhandel, zoals Broese Kemink (uit voorraad) bestellen (ik woon al een tijdje niet meer in Nederland). Een thesaurus geeft ook de herkomst van het woord op en wat mij indertijd opviel was dat een paar Amerikaanse termen een Friese herkomst hebben.
De frequentie van heruitgave weet ik niet, om de twee jaar zou best kunnen. In Frankrijk, waar ik woon, worden elk jaar rond juli Le Petit Robert de Poche en de idem Larousse in een nieuwe editie uitgebracht, 40000 woorden en 9000 namen voor slechts 8 euro.
Hier een overzicht van alle Websters http://eu.wiley.com/WileyCDA/Section/id-310809.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, heel erg bedankt! ;-)

Andere antwoorden (2)

Er bestaat een boekje van Assimil: "Amerikaans Engels zonder moeite". Hiermee kan je gemakkelijk Amerikaans Engels leren. Het is een leermethode waarbij vooral aandacht wordt gegeven aan straattaal en spreekwoorden en omgangstaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er twee in de kast staan: American Idioms Dictionary en Dictionary of Americal Slang and Colloquial Expressions.

Toegevoegd na 51 seconden:
Ik bedoel uiteraard AmericaN Slang.