Wat is: per adres (p.a.) in het duits?

Ik wil een kaart naar iemand op een Duitse camping sturen, maar hoe adresseer ik dit juist?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
9.4K

Het beste antwoord

Zo is het helemaal correct:

Camping Sonnenschein
z.H. Herrn (of Frau) J. Jansen
Zeltweg 33
65793 Campingdorp
Bundesrepublik Deutschland

Toegevoegd na 1 uur:
Zoals terecht opgemerkt door C4th, is het natuurlijk niet meer BRD, maar Deutschland........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eeh.... Sinds de eenwording van de beide Duitslands, wordt de term Bundesrepublik eigenlijk niet meer gebruikt, 't is gewoon Deutschland geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank, allen!

Andere antwoorden (2)

zu Händen von

Toegevoegd na 45 seconden:
z.H.v.

http://abkuerzungen.woxikon.de/abkuerzung/zu%20h%C3%A4nden%20von.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Correct. Zet dat dan wel ONDER de geadresseerde. De geadresseerde is de camping. Officieel mag een Duitse postbode een kaart alleen bezorgen bij de juiste geadresseerde. Dat is dus anders dan in Nederland. In Nederland kijken ze alleen naar het adres. Als de naam dit op de deur staat niet overeenstemt met de naam die op de brief staat, doen ze de brief toch in de brievenbus. In Duitsland zou zo'n brief als onbestelbaar worden beschouwd. De correcte adressering is dus         Camping "Am Weiher"
        z.H.v. Jacques Brel
        Lofotenstraße 83
        91616 Schweinsdorf
        Deutschland Eventueel nog een campingplaatsnummer noemen, als je dat kent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en dan zonder de v achter H!
p. Adr. (per Adresse), maar eventueel ook p.A.

Let op: p. dus met een kleine letter en A(dresse) met een hoofdletter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is juist volgens mijn N-D woordenboek van Wolters- Noordhoff