Wat/hoe antwoord je op een condoleance? Op Aruba zeggen we danki (dank je) of meestal es cu Dios kier (degene die God wilt)...Maar in het Nederlands ?

Ik wil graag weten wat ik in het Nederlands moet zeggen wanneer ik gecondoleerd word.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
21.5K

Antwoorden (3)

Gewoon bedankt of dank je is prima. es cu Dios kier heb ik nog nooit van gehoord en van de Nederlandse vertaling ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan i.p.v. Bedankt, iemand ook terug condoleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Nederlandse vertaling van Es cu Dios kier is wellicht: God heeft het zo gewild. Maar dat zeggen wij tegenwoordig nooit meer (is een eeuw geleden misschien in streng religieuze kringen wel gebruikelijk geweest). Wij zeggen gewoon 'bedankt', 'dankjewel' of 'dankuwel'.
Amadea