Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goed Spaans tekst- en werkboek?

Weet iemand een goede Spaanse lesmethode met veel oefeningen en waarin dingen goed worden uitgelegd? Een beetje Spaans zoals op het middelbaar. Met voorkeur graag Europees-Spaans...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zo leer je Spaans, van Prisma. Een ouder boek, maar misschien heet het nu Spaans leer je zo. Dit heeft mij geholpen alhoewel ik Spaans op school heb gehad. Van deze serie ben ik met Russisch leer je zo bezig. Ook goed opgezet en volledig. Als je klaar ben met slechts dit boek spreek je goed en vlot Spaans.
Overigens is een tip om een taal te leren het te doen als hoe een klein kind een taal leert. Zet de radio of tv aan op een Spaans sprekende zender. Maak je niet druk wat er wordt gezegd. Luister wel. Je zal veel woorden horen. Na sommige 100 keer ongedwongen gehoord te hebben zal je na 1 keer zoeken een woord geleerd hebben Kinderen zitten ook niet met woordenboek en grammaticaboek een taal te leren. Dat gaat automatisch. B.v. moeder zegt een paar keer in een zin tren, ernaartoe, onderweg, op het station, en later weet het kind dat het grote gele ding de trein is.
Later gaat het kind met zijn woordenschat begrijpen hoe hij ingewikkelde zinnen moet maken (grammatica) Overigens heb je maar 800-1000 woorden nodig om een taal te spreken. Maar het beste om een taal te leren is, wonen in een land waar de taal wordt gesproken. Je bent dan verplicht moeite te doen het spreken en kan in 3 maanden tijd zelfs de intonatie opsnuiven. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding