Het woord "verhouding" wordt meestal gebruikt in de context van een buitenechtelijke relatie, ook wel "affaire". Een relatie dus, die in het geheim naast een andere relatie plaatsvindt.

Mensen kunnen ook tot elkaar in een bepaalde verhouding staan, of een bepaalde verhouding hebben in een meer algemene zin. Maar dan praat je ook over algemenere "relaties", zoals bijvoorbeeld het zijn van iemands werkgever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschil tussen een verhouding en een relatie is dat een verhouding vaak een stiekeme relatie is en een (liefdes)relatie een officiëlere relatie is.

Zoals het eerste antwoord van je vraag ook al beschreef.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk is er geen verschil. Het zijn synoniemen van elkaar.
Verhouding =
1) Affaire
2) Amourette
3) Avontuurtje
4) Buitenhuwelijkse liefdesbetrekking
5) Liaison
6) Liefdesrelatie

Toch wordt er van een relatie gesproken als een koppel vast bij mekaar blijft.
Als men spreekt over een verhouding dan gaat het meestal om iets buiten het huwelijk of de vaste relatie.