wat is intensief? (als je praat over sporten)

is dat de benodigde spierkracht per tijdseenheid? (dan denk ik meteen aan kogelstoten) is dat de benodigde energie per tijdseenheid? (dan denk ik aan schaken)

of is het nog wat anders????

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Intensief sporten is per persoon verschillend. Als je conditie bijvoorbeeld slecht is, dan kan 2 minuten hardlopen zeer intensief zijn! "In het algemeen geldt dat de meest gunstige effecten voor hart en vaten geboekt worden als de hartslag tijdens de inspanning ongeveer 60-70% van de maximale hartslag is. Er is een eenvoudige vuistregel en die luidt dat de intensiteit vrij goed is wanneer men tijdens het sporten redelijkerwijs een gesprek kan blijven voeren." http://www.healthylives.nl/beweging/bewegen-zonder-sporten/Voldoende-beweging

Intensief staat voor diep, vol, krachtig, hevig. Intensief trainen zou dus mogen inhouden dat je voluit gaat, alle kracht gebruikt die in je zit, dusdanig dat je heel diep komt te zitten. Het lijkt me dat dit voor iedere sport iets anders inhoud. Uiteindelijk moet de productiviteit zo groot mogelijk zijn. Voor de 100 m sprint betekent dit dat je op alle technieken traint die uiteindelijk tot de snelste tijd voor jou mogelijk dient te leiden. Voor schaken zullen ongetwijfeld andere technieken moeten worden ingezet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100