Met welk woord kan je zeggen dat iets niet mooi staat? In de zin van; dat siert niet mooi.

Dacht aan mis sieren, maar dat is geen woord, denk ik. Het gaat om de betekenis van;

Die wond siert zijn lichaam minder.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2.3K

Het beste antwoord

Die wond ontsiert zijn lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
logisch toch? +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo simpel kan het zijn+

Andere antwoorden (7)

Dat staat aardig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou het woord ontsieren kunnen gebruiken maar dat is niet gangbaar, in de context van een opinie over tattoos of piercing zou het al meer op zijn plek zijn, volgens sommigen ontsieren tattoos je lichaam.
"Dat misstaat je' zou je ook kunnen zeggen of het is onflatteus.
Maar meestal maken we gewoon gebruik van de toevoeging 'niet', bijvoorbeeld: dat staat je niet mooi, dat past niet bij je, dat staat je niet, dat flatteert je niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, misstaan kwam als eerste bij mij naar boven. +
Dat is niet zo fraai.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die wond verfraait zijn lichaam niet. Hij wordt er bepaald niet mooier van.
Amadea
12 jaar geleden
Sorry maar mij keuzen zal het niet zijn
Maar dit staat je eg niet
Je vraag me mening he
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bederft het uiterlijk.
Of; mismaakt, verknalt,verpest, deformeert, vervormt
maar het mooiste is toch; ontsiert, zoals al is aangegeven.
amc
12 jaar geleden
het doet je mooie figuur niet goed uitkomen.